Leiner Laura - A Szent Johanna gimi 6. - Ketten

Mintha csak tegnap lett volna,hogy rácsodálkoztam az 1. kötetre és örültem neki,hogy találtam egy olyan főhősnőt,akivel annyi közös vonásom van. :) S íme már a 6. kötetnél járunk és már csak egy tanévük van Reniéknek hátra,amit még a Szent Johanná-ban tölthetnek. Most először mentem el a könyv (ez esetben február 23-i) dedikálására és én naiv azt hittem,hogy oké,lesznek páran,de egy félóra alatt végezni fogok....Végülis ez a 30 perc négyszeressé duzzadt,így türelmetlenül,de végigálltam azt a 2 órát,ha már egyszer elmentem - érjem el a célomat alapon. Megérte. Az írónő Leiner Laura nagyon kedves volt és a széria 6. része is hozta az elvárt szintet (na meg gazdagabb lettem egy SZJG-s tollal,így végre van egy rendesen fogó tollam XD ).


(SPOILERES információk a folytatásban):

Reni a 6. részre elérte azt,amiről sosem gondolta volna,hogy számára egyszer természetes lesz: az osztálytársai befogadták és az iskola legnépszerűbb fiújának szerelme is az övé. Az utóbbi tény egy kicsit az amerikai tinifilmekre hajaz ugye,mert sajnos a valóságban nem nagyon tapasztalhatjuk ezt,hogy egy mindenki által nagyra tartott személy felfigyel egy visszahúzodó csendes lányra. Ez nem egy általános kijelentés akart lenni,de sajnos én a környezetemből,az ismerőseim között ilyenre példát sosem láttam.
Számomra a "Ketten"-ben derült ki,hogy Cortez nem egy üresfejű,felszínes ember,mint ahogy egészen idáig gondoltam róla. Megvoltam győződve róla,hogy Reni csak azt hiszi,hogy szerelmes belé,mivel csak az tetszhet neki ,ami a fiút veszi körül nap mint nap az iskolában: a népszerűség,amit maga számára csak álomnak vél. Ezt maga Reni is beismerte,úgy hogy nem tévedtem nagyot. :) El kell ismernem,hogy azóta ez tényleg egy igazi szerelemmé változott.
Hatalmas pozitívum,hogy Cortez még ráadásul azt szeretné,hogy Reni ne változzon meg az ő kedvéért,hogy ne legyen a felnőttek szemében hátránya az ő kapcsolatuknak. Egy kis mozzanat,ami nem látszik lényegesnek,viszont arra utal,hogy előlépett a "kihasználom,hogy egy ( itt a diákok társadalmában befolyásosnak számító) ember védelmében vagyok és ez felhatalmaz pár dologra efektus: Reni beállt simán az a-s Krisztián elé,pedig ezt előtte nem merte volna megtenni. Ez nem egy utalás arra,hogy a későbbiekben esetleg Reni karaktere esetleg 180 fokos fordulatot vesz?! Majd meglátjuk. :)
Én Arnold-párti voltam (na jó,azért még mindig vagyok),bár valamelyest a karaktere negatív irányban fordult a szemembe. Megértem a sérelmeit és még azt is megkockáztatom,hogy azt mondom ,ugyanígy reagáltam volna a helyében. De világossá vált a számomra,hogy a visszautasítás miatti sértetség mellett,jó adagnyi önzőség is ott lapult: ő ki nem állhatta az osztálytársakat,ezért nem akarta,hogy Reni összebarátkozzon velük és nehogy úgy gondolja a lány egyszer: ők sokkal érdekesebbek és szívesen lenne inkább velük.... ez nagyot ütött volna Arnold egóján. Vegyes érzéseim maradtak a fiúval kapcsolatban,de remélem még lesz jelentős szerepe az utolsó részekben.
Vikitől örültem,hogy megszabadultunk,ugyanis utálom az ilyent,akik az egyszerűbb,visszahúzódóbb embereket "lúzer" jelzővel aggatják,pedig ha végignézzük tulajdonképpen magát az egyént is,talán jobban illik rá ez a kifejezés. Csak ez majd évek múlva válik nyilvánvalóvá.  Edinát nem veszik komolyan,pedig szerintem még lesz 1-2 komoly dobása a finish-ben.
Virág karakterét bírom,viszont túl szélsőséges: néha nagyon okosakat tud mondani,néha viszont annyira ostoba megnyilvánulásai vannak,hogy úgy gondolom nem árt egy MRI felvételt készíteni az agyáról,hogy nincs-e valami baj vele..... :)
Zsolti nálam az abszolút favorit,a beszólásain annyit tudok röhögni,hogy kicsordul a könnyem is! :) 
Kingát nagyon megkedveltem az 5. részre és az csak a hab a tortán,hogy összejött Zsoltival. Nagyon egy szórakoztató párt alkotnak. :)
Örülök annak,hogy Jacques és Gábor,de főleg az utóbbi karakter is kezd "életre kelni",remélhetőleg egy kicsit jobban megismerhetjük őt.
Vladár az a tipikus tanár,akihez hasonlót én is kifogtam a gimiben,de akkor még nem tudtam,hogyan kezeljem a vele való konfliktust. Most az ember az érettségi után,20 éves fejjel már viszont mindent jobban tud,hogy hogyan kellett volna akkoriban csinálni. :) Gondolom azért megfognak Renivel békélni a végén,mert amit az utóbbi időben csinál vele, az annyira felháborító,hogy már komolyabb lépésekre kéne hogy buzdítsa Reni szüleit.
Szegény Karcsit sajnálom,amiért folytonosan piszkálják.Azért tartottam fontosnak,hogy őt is megemlítsem,mert a hozzá hasonló típusú gyerekeket már egész más szemmel látom Jodi Picoult "Tizenkilenc perc" c. regénye óta.Az említett könyvről az előző bejegyzésben olvashatsz.
Nagyon tetszett az a rész,mikor az osztály tagja elmentek egy partira és mindenki levonta a konzekvenciát. Én sem vagyok a buliba járás híve,úgy hogy itt erősen kívántam,bárcsak ilyenek lettek volna az én osztálytársaim is,akiknek ehhez a témához hasonló a hozzáállása.
Viszont kíváncsi vagyok arra,hogy Cortez és Reni kapcsolata mélyülni fog-e (itt a szexre gondolok),ugyanis kötve hiszem,hogy egy 18 éves fiúnak elég lesz örökké ha videójátékozhat,amíg a barátnője tanul. Na? :)
 Apropó! Reni szüleinek keresztneve elhangzott valaha legalább egyszer is?! Találkoztam már ilyen rejtélyekkel több könyvben és filmben is egyaránt,ahol lehetett találgatni a végén,hogy vajon mi volt is egy adott karakter igazi neve tulajdonképpen.

Az utolsó 2 résszel kapcsolatban felmerülnek a kérdések: hogy lehet ezt még fokozni? Mi fog Reniékkel történni a későbbiekben,mikor most (még?) olyan nagy a boldogság?! Érvényesülni fog az mondás,miszerint "egyszer fent,egyszer lent"? Vajon Cortez és ő egy pár maradnak az érettségi után is?
Erre a kérdésre én is türelmetlenül várom a választ.

A könyv osztályzata: 8,5/10
Kedvenc karaktereim: Zsolti,Reni,Kinga,Arnold
A borító: 9/10

Ha felkeltette a könyv az érdeklődésedet,innen rendelheted meg (katt az online könyváruházak neveire):

LIBRI


BOOKLINE

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése